DOOM Eternal
Πίσω στο 1993 τα 3D γραφικά ήταν είδος πολυτελείας, τα PC εκκινούσαν στη γραμμή εντολών του MS-DOS και αν κάποιος ήθελε να εργαστεί στο γραφικό περιβάλλον των Windows 3.1, θα έπρεπε να «φορτώσει» το λειτουργικό σαν να ήταν game. Την εποχή που στα παιχνίδια μέρος των φτωχών γραφικών αναπλήρωνε η φαντασία του χρήστη, ήρθε ένας τίτλος που έμελλε να εξελιχθεί σε μια από τις πιο επιδραστικές κυκλοφορίες στη βιομηχανία του gaming. Μιλάμε φυσικά, για τον «πατέρα» των first-person shooters, το «Doom», ένα παιχνίδι που αν και δεν ήταν το πρώτο του είδους, ήταν σίγουρα αυτό που άλλαξε την ιστορία του.
Επιστροφή στο σήμερα, όπου το «DOOM Eternal» συνεχίζει την πλοκή από το σημείο που μας άφησε το σχετικά πρόσφατο reboot της σειράς, το «DOOM» που κυκλοφόρησε το 2016. Αν και η πλοκή δεν συγκαταλέγεται στα ατού ενός τίτλου που βγάζει το ψωμί του, κάνοντας το αίμα να κυλάει γρηγορότερα στις φλέβες μας, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ο πρωταγωνιστής, ο διαβόητος «DOOM Slayer», επιστρέφει στη Γη για να σώσει τον πλανήτη από μια εφιαλτική εισβολή δαιμόνων. Μέσα από ένα αιματοβαμμένο ταξίδι, ο ήρωας του παιχνιδιού θα ανακαλύψει ανατρεπτικές πληροφορίες για την καταγωγή του.
Φουλ επίθεση
Οσο αντιμετωπίζετε ορδές βγαλμένες από την κόλαση στο single-player campaign, θα διαπιστώσετε πως το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στον συνδυασμό ταχύτητας και ωμής δύναμης. Στρατηγικές άμυνας, κάλυψης, stealth ή υπομονετικού «ζυγίσματος» του αντιπάλου δεν βρίσκουν χώρο στο νέο «DOOM». Αντ’ αυτών, κυριαρχούν οι επιθετικές επελάσεις απέναντι σε ό,τι κινείται στην οθόνη σας, η συσσώρευση πυρομαχικών και η απόκτηση πανίσχυρων όπλων, που θα σας μείνουν αξέχαστα! Ενδεικτικά, εξοπλισμός, όπως Combat Shotgun, Super Shotgun, Heavy Cannon, Rocket Launcher, Plasma Rifle, BFG 9000 και Ballista, θα σπείρουν τον όλεθρο στις τάξεις των απόκοσμων αντιπάλων σας, ενώ ιδιαίτερο ρόλο διαδραματίζουν και melee όπλα, όπως αλυσοπρίονα, το ενεργειακό σπαθί «Crucible Blade» και μια λεπίδα που ξεπηδά από τον βραχίονά σας, θυμίζοντας τους φονικούς ομολόγους της από τα «Assassin’s Creed». Με τη συνδρομή της θα στείλετε τα δαιμονισμένα κτήνη πίσω στην κόλαση, με εκτελέσεις που μάλλον αποκλείουν το συγκεκριμένο παιχνίδι από τη λίστα των δώρων που θα κάνατε στο οκτάχρονο βαφτιστήρι σας. Το παιχνίδι, άλλωστε, δεν στερείται φρικιαστικών σκηνών που φλερτάρουν με τα όρια του cult, μιας και η αχαλίνωτη βία ήταν ανέκαθεν σήμα κατατεθέν του συγκεκριμένου franchise. Ενα ακόμα από τα όπλα που χρήζουν ειδικής αναφοράς είναι και το Super Shotgun που διαθέτει έναν γάντζο ικανό να σας μεταφέρει σε χρόνο μηδέν απέναντι σε οποιονδήποτε εχθρό το παίζει… νταής εξ αποστάσεως! Φλογοβόλα, εκτοξευτές χειροβομβίδων και πολλά άλλα «καλούδια» θα κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον σας εν μέσω αδιάκοπων μαχών, οι οποίες εξελίσσονται πάντα σε φρενήρεις ρυθμούς. Εντυπωσιακά άλματα και χειμαρρώδεις εφορμήσεις εγγυώνται στιγμές γεμάτες αδρεναλίνη. Ευπρόσδεκτα είναι και κάποια διακριτικά role playing στοιχεία, με κρυστάλλους που αναβαθμίζουν το οπλοστάσιο και τις ικανότητές σας, για να προσαρμόσετε τον χαρακτήρα σας στο στιλ μάχης που προτιμάτε.
Κολασμένα… γραφικά
Η id Software έχει δώσει τον καλύτερό της εαυτό και στα γραφικά, με τα frame rates να μένουν στα 60fps ακόμα και σε 4Κ αναλύσεις, εφόσον βέβαια διαθέτετε μια αξιόμαχη κάρτα γραφικών σε PC. Ούτε από τις εκδόσεις για παιχνιδομηχανές λείπουν, βέβαια, τα εξαιρετικά εφέ φωτισμού, εκρήξεων και πυρών. Σχεδόν διπλάσιος αριθμός διαφορετικών ειδών δαιμόνων σε σχέση με το «DOOM» του 2016 έχει φιλοτεχνηθεί από τους σχεδιαστές του τίτλου, ενώ κατά τη διάρκεια κάθε αναμέτρησης θα είναι ορατή η επίδραση των χτυπημάτων σας και στα 3D μοντέλα τους. Δεν βλέπετε, λοιπόν, απλά μια health bar να μειώνεται, αλλά ολόκληρα μέλη των εχθρών να εκτοξεύονται στον αέρα. Κάθε καίριο πλήγμα και κάθε διαμελισμός αφαιρούν ταυτόχρονα και κάποια από τις πολεμικές αρετές του αντιπάλου.
Δαίμονες εναντίον Slayers
«Doom» χωρίς multiplayer θα ήταν αν μη τι άλλο ελλιπές. Για τον λόγο αυτό, πλήθος από multiplayer modes σας περιμένει με αρκετές ευρηματικές ιδέες, όπως αυτή του 2v1 PvP «Battlemode», όπου δύο παίκτες τοποθετούνται στον ρόλο των δαιμόνων και ένας παίκτης στον ρόλο του Slayer. Ενδιαφέρουσα είναι και η προσέγγιση του «Invasion», η οποία πιθανότατα θα ενεργοποιηθεί με update πολύ σύντομα, όπου πραγματικοί παίκτες θα μπορούν να εισβάλουν στο single-player campaign άλλων και να τους πολεμήσουν ως δαίμονες! Στο «Fortress of Doom», το οποίο λειτουργεί ως hub για την online πλευρά του «DOOM Eternal», οι παίκτες μπορούν να περιηγούνται στα διαλείμματα των απαιτητικών αποστολών τους. Online ή offline, το μόνο σίγουρο είναι πως το comeback του «DOOM» δεν αποτελεί ένα νοσταλγικό ρετρό remake του παρελθόντος αλλά έναν σύγχρονο, ολοκληρωμένο τίτλο, έτοιμο να θέσει νέα standards στον χώρο και να ξανακυριαρχήσει στην κατηγορία που ο ίδιος «έχτισε», τα first-person shooters.
Ολα τριγύρω αλλάζουνε, μα το εμβληματικό first-person shooter που έθεσε τα θεμέλια του είδους του πριν από περίπου δυόμιση δεκαετίες εξακολουθεί να αποτελεί… αέναη αξία. Born to raise hell!