Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint
Πληγωμένος και αβοήθητος σε ένα τεράστιο και αφιλόξενο νησί απέναντι σε έναν hi-tech στρατό επίλεκτων μισθοφόρων; Γεμίστε, οπλίστε και ριχθείτε με τα μούτρα στη μάχη!
Tο «Ghost Recon: Wildlands» ήταν ένα παιχνίδι που μας κράτησε συντροφιά από το 2017 μέχρι σήμερα, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον μας με το ατέλειωτο campaign του και τις συνεχείς προσθήκες περιεχομένου. Το «Breakpoint» έρχεται να το διαδεχθεί με ακόμα πιο open-world διάθεση, εντονότερο online στοιχείο και πιο φουτουριστικό setup, δίχως όμως να διακινδυνεύει να ξεφύγει εξ ολοκλήρου από τη σύγχρονη πραγματικότητα όσον αφορά στην πλειονότητα των όπλων, των οχημάτων και των στρατιωτικών τακτικών. Δεν ξανανακαλύπτει τον τροχό, καθώς η συνταγή του Wildlands κρίνεται άκρως επιτυχημένη, προσπαθεί ωστόσο να βελτιώσει στα σημεία την εμπειρία τόσο του single player campaign, όσο και των co-op και PvP διαστάσεων του gameplay.
Από κυνηγός… κυνηγημένος
Το Breakpoint αποτελεί τη συνέχεια του Wildlands και σεναριακά, καθώς λαμβάνει χώρα το 2023, όπου και θα φορέσετε για μια ακόμα φορά τις αρβύλες του Nomad (την εμφάνιση του οποίου διαμορφώνετε εσείς). Ο σκληροτράχηλος ήρωας μεταφέρεται μαζί με μια πολυμελή ομάδα επίλεκτων ειδικών δυνάμεων, τους επονομαζόμενους Ghosts, για μια αποστολή σε ένα νησί στον Ειρηνικό ωκεανό. Τα ελικόπτερά τους καταρρίπτονται από ένα σμήνος drones και ο πρωταγωνιστής μαζί με ελάχιστους συμπολεμιστές του επιβιώνει της πτώσης.
Σύντομα συνειδητοποιούν πως η κατάσταση στο νησί Auroa είναι εκτός ελέγχου, με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Skell Technology – τον φαινομενικά… φιλάνθρωπο δισεκατομμυριούχο Jace Skell- να αναπτύσσει δίχως ηθικούς φραγμούς μερικά από τα πιο εφιαλτικά οπλικά συστήματα που μπορεί να συλλάβει ο ανθρώπινος νους. Ταυτόχρονα, έχει συνεργαστεί με μια ομάδα επίλεκτων κομάντο, τους Wolves, οι οποίοι αποτελούν τον φόβο και τον τρόμο των κατοίκων στο νησί και σιγά-σιγά εκτοπίζουν τον Skell. Με έκπληξή μας διαπιστώνουμε πως ο αδίστακτος επικεφαλής τους είναι ο γνώριμος από τα DLC του Wildlands, Cole Walker (τον υποδύεται ο Jon Bernthal), ένα πρώην μέλος των Ghosts που επέλεξε για άγνωστους αρχικά λόγους να αλλάξει στρατόπεδο. Τραυματισμένος και κυνηγημένος, ο Nomad περνάει από το ρόλο του κυνηγού εμπόρου ναρκωτικών στο ρόλο του θηράματος των «Λύκων» του Skell, έχοντας να αντιμετωπίσει μια σαφώς ανώτερη πολεμική μηχανή. Το γεγονός αυτό θα επιστρατεύσει περισσότερες φορές την ευρηματικότητά σας, επιβάλλοντας περισσότερη σκέψη και αναγνώριση κάθε στόχου πριν αρχίσετε να πατάτε τη σκανδάλη σας.
Με survival στοιχεία
Η τοποθέτηση της δράσης σε ένα αφιλόξενο τερέν, όπου ο εχθρός είναι υπεράριθμος και σαφώς καλύτερα εξοπλισμένος, δίνει χώρο και για αρκετά survival στοιχεία στο gameplay. Eτσι, εκτός από τις ανεξάντλητες επιλογές customization και το ποικιλόμορφο skill tree, ο χαρακτήρας σας διαθέτει μερικές νέες δεξιότητες επιβίωσης στο ρεπερτόριό του. Οι τραυματισμοί είναι πιο συγκεκριμένοι και αντί να ρίχνουν συνολικά μια αόρατη health bar, τώρα έχουν μια αντιληπτή επίδραση στον τρόπο του παιχνιδιού σας ανάλογα με το μέλος του σώματός σας που έχει πληγωθεί. Επιπρόσθετα, μπορείτε να καμουφλαριστείτε και να γίνετε ένα με το περιβάλλον (π.χ. ρίχνοντας πάνω σας λάσπη ή βλάστηση, ανάλογα με το μέρος όπου βρίσκεστε), να κουβαλήσετε τα σώματα των εχθρών σας προκειμένου να τα κρύψετε και να στήσετε camps με τους online συμπολεμιστές σας για να ενορχηστρώσετε την επόμενή σας επίθεση. Η λογική του τίτλου -παρά τις κάποιες φουτουριστικές οπλικές πινελιές- είναι μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση της μάχης. Δεν χρειάζεται, συνεπώς, να «ψεκάσετε» με εκατοντάδες σφαίρες έναν αντίπαλο για να τον δείτε να πέφτει στο έδαφος. Μια καλοζυγισμένη βολή αρκεί για να έχει θανάσιμο αποτέλεσμα, κάτι που λειτουργεί ωστόσο και αντίστροφα, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτικές τις… «John Rambo» τακτικές.
Αξίζει να γεμίσει… τη διόπτρα μας;
Μετά το Wildlands, το Breakpoint έρχεται κι αυτό με τη σειρά του να επιβεβαιώσει το καθολικό reboot του «Ghost Recon» franchise και τον επαναπροσδιορισμό του λαοφιλούς military shooter. Προοπτική πρώτου και τρίτου προσώπου με άμεσες εναλλαγές ανάλογα με τα γούστα σας, οδήγηση κάθε είδους οχήματος, βαθύ customization και ένας ανοιχτός κόσμος έτοιμος να φιλοξενήσει μοναδικές single player, co-op και PvP εμπειρίες, καθιστούν το Breakpoint αρκετά ελκυστικό. Ως πνευματικό παιδί της Ubisoft, συγκεντρώνει αρκετά θετικά στοιχεία όχι μόνο από τον πρόγονό του αλλά και από τα «The Division 2» και «Assassin’s Creed Odyssey». Τα bugs είναι αρκετά, αλλά ο έντιμος πρότερος βίος της εταιρείας όσον αφορά στα διορθωτικά patches, μας απαλλάσσει από το άγχος τους… Ας ελπίσουμε σε ένα καλύτερο μέλλον!
Αρκετά bugs, υπερβολικές ομοιότητες με το Wildlands και κανιβαλισμός με το “The Division 2” δεν επιφύλαξαν καλό ξεκίνημα για το Breakpoint. Ωστόσο, το παρελθόν μας έχει διδάξει πως η Ubisoft δεν αφήνει στην τύχη τους τα… “fail” της και το Ghost Recon είναι ένα παιχνίδι που σίγουρα θα συνεχίσει να μας απασχολεί για καιρό…