Kingdom Come: Deliverance
Αν και γίνεται φιλότιμη προσπάθεια από τους developers της Warhorse Studios με αλλεπάλληλα updates να διορθώσουν κάποια από τα εξαιρετικά σημαντικά προβλήματα του παιχνιδιού (από θέματα στο collision detection σύστημα μέχρι επικά fails στα saves του παιχνιδιού που στοιχίζουν στον παίκτη πολλές ώρες παιχνιδιού πεταμένες στα σκουπίδια), το «Kingdom Come: Deliverance» εξακολουθεί να είναι ένα παιχνίδι που θυμίζει περισσότερο beta έκδοση παρά τελικό ραφιναρισμένο προϊόν. Και αφού απαλλαγούμε από τη ρετσινιά του «γιατί δεν μας προειδοποιούσατε;», ας αδράξουμε την… άρπα μας για να ξεκινήσουμε μια «ωδή» σε έναν τίτλο που παρά τα προαναφερθέντα μελανά σημεία μας έχει κερδίσει όσο ελάχιστοι τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος κρύβεται κάπου ανάμεσα στην εμμονή των δημιουργών στο ρεαλισμό, στην ιστορική πιστότητα και σε μια αίσθηση απόλυτης ελευθερίας που χαλιναγωγείται μόνο από τις συνέπειες που διατίθεται να υποστεί κάθε παίκτης για τις πράξεις του. Ακόμα και τα saves προσφέρονται με εξαιρετικά φειδωλό τρόπο προκειμένου να υπογραμμίσουν την βαρύτητα κάθε σας επιλογής στην πορεία σας στο παιχνίδι.
Με αυθεντικό role playing gameplay και σκηνικό ιδανικό για όσους αγαπούν τη μεσαιωνική ιστορία και έχουν βαρεθεί δράκους, μάγους και λοιπά μεταφυσικά παρελκόμενα, το «Kingdom Come: Deliverance» μας ταξιδεύει στην καρδιά της Βοημίας το 1403. Σχεδόν ό,τι βλέπετε στην οθόνη σας αποτελεί πιστή αναπαράσταση κτηρίων, τοποθεσιών και αντικειμένων της εποχής (μάλιστα κάποια από τα κτίσματα επιβιώνουν ακόμα και σήμερα!). Μετά τον θάνατο του Καρόλου Δ’, βασιλιά της Βοημίας και αυτοκράτορα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ακολουθούν δύσκολα χρόνια, γεμάτα πολιτική αστάθεια, διαφθορά και συγκρούσεις. Ο κληρονόμος του στέμματος και γιος του Καρόλου, Βεντσεσλάβος Δ’, αποδεικνύεται ανεπαρκής και ο ετεροθαλής αδερφός του και βασιλιάς της Ουγγαρίας, Σιγισμόνδος, τον απαγάγει και λεηλατεί το βασίλειό του. Σε μια από τις πολυάριθμες επιδρομές του Σιγισμόνδου, ένα φιλήσυχο χωριό παραδίδεται στις φλόγες. Ο ήρωάς μας, λοιπόν, ο Henry, είναι ο γιος του τοπικού σιδερά και ένας από τους ελάχιστους επιζώντες της τραγωδίας που θα τον συνοδεύει στο υπόλοιπο της ζωής του. Χωρίς οικογένεια πια, ο Henry κατατάσσεται στις δυνάμεις του άρχοντα Radzig Kobyla, ο οποίος στρατολογεί όσους φιλοδοξούν να αντισταθούν στην εισβολή του αδίστακτου σφετεριστή. Τα υπόλοιπα θα τα απολαύσετε στην οθόνη σας, σε προοπτική πρώτου προσώπου σε έναν ανοιχτό κόσμο που αντανακλά την καθημερινότητα του μεσαίωνα, αλλά και τις άγριες κι ανελέητες αναμετρήσεις της εποχής.
Ενα βέλος στο κεφάλι αρκεί να σας ρίξει νεκρό αν δεν φοράτε κάποιο ανθεκτικό κράνος, αλλά μια περικεφαλαία μπορεί να σας περιορίσει αισθητά το οπτικό πεδίο. Μια πανίσχυρη πανοπλία θα σας κάνει βραδυκίνητους και θα εξαντλήσει τις αντοχές σας. Μπορείτε να επιτεθείτε και να αμυνθείτε με συγκεκριμένες κατευθύνσεις, γεγονός που μετατρέπει τις ξιφομαχίες από συνεχές σφυροκόπημα του gamepad σε μια έξυπνη, στρατηγική σύνθεση κινήσεων. Το gameplay επιχειρεί να φέρει στο προσκήνιο ένα ρεαλιστικό σύστημα μάχης σε συνδυασμό με μια πλήρη ελευθερία κινήσεων που αναδεικνύεται αντί να υποδουλώνεται από το μεστό σενάριο. Κάθε σας κομβική επιλογή έχει συνέπειες τις οποίες και θα υποστείτε, ενώ κανένα quest δεν έχει έναν και μοναδικό τρόπο αντιμετώπισης. Ακόμα και στις συνομιλίες με τους χαρακτήρες που θα βρείτε στο διάβα σας, κάθε προσέγγιση είναι ανοιχτή: γοητεία, απειλές, πειθώ, δωροδοκία ή ακόμα και ωμή βία είναι μερικές από τις επιλογές του… επικοινωνιακού σας οπλοστασίου. Οταν τα παραπάνω «ντύνονται» με εξαιρετικά γραφικά και αριστουργηματική ορχηστρική μουσική, προκύπτει ένα αποτέλεσμα που δικαιολογεί τον πολυετή μόχθο των δημιουργών του, στους οποίους αξίζει να αναφερθούμε με όχι και τόσο «λίγα λόγια».
Mε έδρα την Πράγα της Τσεχίας, οι ανεξάρτητοι developers της Warhorse Studios ξεκίνησαν πριν από τέσσερα χρόνια μια καμπάνια στο Kickstarter, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν με τη βοήθεια του κοινού το πολλά υποσχόμενο project τους, ένα ρεαλιστικό, μεσαιωνικό RPG. Είχαν προηγηθεί τρία χρόνια αναζήτησης publisher και πλήθος από κλειστές πόρτες. Ωστόσο, η παρέα των φιλόδοξων Τσέχων δεν το έβαλε κάτω και έπειτα από μόλις 29 ημέρες στο Kickstarter, το υπό ανάπτυξη παιχνίδι τους συγκέντρωσε πάνω από 1,1 εκατ. λίρες Αγγλίας με τη μέθοδο του crowdsourcing! Σε μια εποχή που τα role playing παιχνίδια κυκλοφορούν μανιωδώς, το «Kingdom Come: Deliverance» κατορθώνει να ξεχωρίσει παρά τα τρωτά του σημεία, δίνοντας έμφαση σε δυο κύριες συνιστώσες, στην ιστορική πιστότητα και στον ρεαλισμό. Αποκλειστικά για “μερακλήδες” του είδους που δεν αρκούνται σε ήρωες που τρέχουν τριγύρω κραδαίνοντας ένα σπαθί. Οι υπόλοιποι ας περιμένουν το “God of War”…
Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν ένα game με τόσα πολλά bugs δεν προσέφερε τόση πολύ ικανοποίηση…