Dragon’s Dogma II
Συναρπαστικές μάχες, ελευθερία επιλογών, καθηλωτικό σενάριο, κινηματογραφικές σκηνές και ένας τεράστιος ανοιχτός κόσμος έρχονται για να δημιουργήσουν το δικό τους… δόγμα στην κατηγορία των action role-playing games.
Πίσω στο 2012, το πρώτο «Dragon’s Dogma» ήταν ένα μικρό… μυστικό μεταξύ των φανατικών φίλων των action role-playing games, ένας εξαιρετικός τίτλος που δεν προκάλεσε «σεισμό» με την κυκλοφορία του μα, αντιθέτως, κατέκτησε αργά, αλλά σταθερά, το πιστό κοινό του. Το sequel έρχεται αρκετά χρόνια μετά από την Capcom, με άλλον αέρα και με την αυτοπεποίθηση ενός πραγματικού αριστουργήματος. Το δοκιμάσαμε σε PlayStation 5 (κυκλοφορεί, επίσης, για Xbox Series X|S και PC) και απολαύσαμε μια, ομολογουμένως, αλησμόνητη εμπειρία, καθώς οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν κατορθώσει να αναδείξουν περαιτέρω τα στοιχεία που λατρέψαμε στο προηγούμενο «Dragon’s Dogma» και να τα εμπλουτίσουν με περισσότερη δράση, μεγαλύτερη «παλέτα» επιλογών και έναν σχεδόν τετραπλάσιο ανοιχτό κόσμο, δομημένο έτσι ώστε να ενθαρρύνει κάθε λογής πειραματισμό.
Σε κλίμα… αναστάσιμο
Η πλοκή ξεκινά, αφού επιλέξετε την εμφάνιση του ήρωά σας μέσα από ένα ιδιαιτέρως λεπτομερές περιβάλλον δημιουργίας χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, διαλέγετε και την αρχική σας κλίση ή αλλιώς το «vocation», όπως ονομάζεται στο «Dragon’s Dogma 2» η κλάση του πρωταγωνιστή. Η επιλογή δεν είναι δεσμευτική, καθώς στη συνέχεια μπορείτε να αλλάζετε τακτικά από Fighter σε Archer ή από Mage σε Thief, αποκτώντας πρόσβαση σε διαφορετικά σετ όπλων και ικανοτήτων. Ακόμα και ο αριθμός των vocation αυξάνεται όσο προχωράτε στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα η προσέγγιση της δράσης να μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως στα γούστα σας, αλλά και στις απαιτήσεις κάθε νέας περιπέτειας.
Ο πρωταγωνιστής, αν και ξεκινά ως σκλάβος με απώλεια μνήμης, πριν καλά-καλά τελειώσει το… tutorial, ανακαλύπτει πως είναι ο «Arisen», ένας ήρωας που έχει χάσει τη ζωή του από έναν δράκο, ο οποίος στη συνέχεια τον ανέστησε, «καταναλώνοντας» την καρδιά του. Όπως, ήδη φαντάζεστε, σε μια γη με εύθραυστες πολιτικές ισορροπίες και αντιμαχόμενες φυλές, ένας πρόσφατα «νεκραναστημένος» φαντάζει για άλλους ως σωτήρας και για άλλους ως απειλή. Για τον «Arisen», όποια κι αν είναι η διαδρομή που θα του χαράξετε, όποιους συμμάχους ή αντιπάλους κι αν επιλέξετε, η κατάληξη οφείλει να είναι μία, να σφάξει τον δράκο που τον στοιχειώνει και να λυτρωθεί…
Σκακιέρα με αναρίθμητα πιόνια
Στο action RPG τρίτου προσώπου της Capcom, ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι «Pawns», οι χαρακτήρες που ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη του παιχνιδιού και συστρατεύονται στο πλευρό σας. Έναν από αυτούς, τον δημιουργείτε εσείς, σχεδόν με το «καλημέρα», αλλά στην πορεία μπορείτε να προσθαφερείτε στην ομάδα σας αρκετούς ακόμα, που θα βρίσκετε τακτικά στον δρόμο σας, καθένας με διαφορετικό σετ ικανοτήτων. Με τα βέλη κατεύθυνσης του gamepad έχετε τη δυνατότητα να τους δώσετε κάποιες γενικές εντολές, όπως να σας βοηθήσουν, να επιτεθούν, να περιμένουν ή να σας ακολουθήσουν. Οι «pawns» άλλων παικτών μπορούν να βρεθούν στον δρόμο σας και να μισθώσετε τις υπηρεσίες τους, δίνοντάς τους και ένα δώρο στο τέλος ως δείγμα εκτίμησης των υπηρεσιών τους! Τα εκάστοτε μέλη της ομάδας σας δεν χτίζουν μόνο τη σχέση τους με εσάς, αλλά και τη μεταξύ τους, οπότε να αναμένετε από ισχυρούς δεσμούς φιλίας μέχρι ίντριγκες ζηλοφθονίας. Στα ταξίδια σας θα περιηγηθείτε σε ένα πλούσιο «ψηφιδωτό» από τοπία και πολιτισμούς, εξερευνώντας το βασίλειο των ανθρώπων, το Vermund, το Sacred Arbor που φιλοξενεί τα Elves και την απόκρημνη και αφιλόξενη γη του Battahl, πατρίδα των beastren, των ανθρωπόμορφων αιλουροειδών που ακολουθούν τις προσταγές της αυτοκράτειρας Nadinia. Υπάρχει κύκλος μέρας-νύχτας που δεν είναι απλά… διακοσμητικός, ενώ τα κάρα (oxcarts), προσφέρουν συχνά τη δυνατότητα «fast travel» από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο.
Μάχες με κινηματογραφικό άγγιγμα
Κάθε μάχη στο «Dragon’s Dogma 2» δεν είναι μονοδιάστατη, καθώς εκτός από τις δικές σας εναλλακτικές ικανότητες και όπλα, καλείστε να συντονίσετε και την ομάδα σας. Στα highlight οφείλουμε να συμπεριλάβουμε τις επιλογές που προσφέρει η δεξιά σκανδάλη. Όταν την πατάτε κοντά σε έναν αδύναμο αντίπαλο μικρού μεγέθους ή δίπλα σε ένα βαρέλι, μπορείτε να «γραπώσετε» τον στόχο σας και μετέπειτα να τον πετάξετε με δύναμη προς όποια κατεύθυνση επιλέξετε. Όταν μπροστά σας έχετε έναν τεράστιο αντίπαλο, όπως έναν Κύκλωπα, με τη δεξιά σκανδάλη μπορείτε να σκαρφαλώσετε στην πλάτη του και να του καταφέρετε καίρια πλήγματα. Παράλληλα, το πεδίο κάθε μάχης ενδέχεται να κρύβει πολύτιμες βοήθειες, όπως π.χ. μια ξύλινη γέφυρα, στην οποία μπορείτε να συγκεντρώσετε τους εχθρούς σας και μετέπειτα να την γκρεμίσετε, κόβοντας τα σχοινιά που τη συγκρατούν. Μαγεία, σπαθιά, stealth, βολές από απόσταση, όποια κι αν είναι η διάθεσή σας, εύκολα μπορείτε να εναλλάσσεστε ανάμεσα σε διαφορετικές φιλοσοφίες δράσης. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με αρκετά πειστικά physics και AI από τους NPC χαρακτήρες, συνθέτουν μια εμπειρία που θα κολλήσει το gamepad στα χέρια σας για αρκετό καιρό. Υπό τη… μαεστρική «μπαγκέτα» του Hideaki Itsuno, η Capcom καταθέτει ένα action RPG που δημιουργεί το δικό του γοητευτικό σύμπαν, με επιτυχημένους μηχανισμούς στο gameplay που αντί να «ξαναζεσταίνουν» περασμένες επιτυχίες, βάζουν το δικό τους… άρωμα στο πώς οφείλει να είναι ένα σύγχρονο παιχνίδι της κατηγορίας.