Banishers Ghosts of New Eden
Ένας τίτλος που με μια επιφανειακή ματιά φαντάζει ως μετριοπαθής απόπειρα διαχείρισης ενός περιορισμένου budget, εξελίσσεται σε ένα μικρό… αριστούργημα, με ενήλικη πλοκή που καταναλώνεται αργά και απολαυστικά.
Το «Banishers: Ghosts of New Eden» αποδεικνύει πως δεν χρειάζεται να ανακαλύψει κανείς τον τροχό για να δημιουργήσει ένα game με δικό του διακριτό χαρακτήρα, ώστε να αφηγηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια ιστορία που έχει λόγο να ειπωθεί. Το «Banishers» δεν είναι ακόμα ένα action RPG που μιμείται κάποια επιτυχημένη συνταγή, ούτε επιχειρεί απλά να «ντύσει» ένα τετριμμένο gameplay με μια ιστορία άνευ ουσίας. Ο τίτλος-έκπληξη της «Don’t Nod» έρχεται υπό την εκδοτική εποπτεία της «Focus Entertainment» και δημιουργεί ένα νέο σύμπαν, όπου ξεδιπλώνονται σκοτεινές ιστορίες που εξερευνούν τις πιο δυσάρεστες και ζοφερές πτυχές των ανθρώπων.
Αυτός, αυτή και τα μυστήρια
Πρωταγωνιστικό δίδυμο είναι ένα ζευγάρι κυνηγών φαντασμάτων, δύο Banishers που αναλαμβάνουν να στείλουν τα βασανισμένα πνεύματα που στοιχειώνουν για τους δικούς τους λόγους τον κόσμο μας, πίσω εκεί που ανήκουν. Η αινιγματική Κουβανή Antea Duarte και o σκληροτράχηλος Σκωτσέζος Red mac Raith φτάνουν, λοιπόν, στη New Eden, εν έτει 1695, προκειμένου να βοηθήσουν τους αποίκους να απαλλαχθούν από μια εφιαλτική κατάρα. Οι μισθοφόροι του μεταφυσικού σύντομα θα αντιμετωπίσουν δυσάρεστες εκπλήξεις, οι οποίες θα οδηγήσουν στον θάνατο της Antea. Το πνεύμα της θα συνοδεύει τον Red (και θα βρίσκεται υπό τον έλεγχό σας και σε επίπεδο gameplay) μέχρι να πάρετε σταδιακά μια απόφαση για την τύχη της: θα τη στείλετε στον κόσμο των νεκρών ή θα επιχειρήσετε να τη νεκραναστήσετε; Κάθε εναλλακτικό μονοπάτι απαιτεί συγκεκριμένες επιλογές σε κάθε υπόθεση που έχετε να διαχειριστείτε. Η πλοκή είναι δομημένη βάσει αυτών των υποθέσεων και κάθε φάντασμα που καλείστε να εξουδετερώσετε κρύβει πίσω του μια ιστορία γεμάτη πόνο. Αφού λειτουργήσετε εν είδει ντετέκτιβ και εξιχνιάσετε κάθε έγκλημα που αφορά στο ενίοτε ανατριχιαστικό μεταφυσικό φαινόμενο, θα βρεθείτε σε ένα σταυροδρόμι επιλογών, μιας και οφείλετε να καταλογίσετε ευθύνες και ενδεχομένως να πάρετε ζωές, προκειμένου να επέλθει η λύτρωση στη βασανισμένη ψυχή κάθε φαντάσματος. Η στιγμή που «δικάζετε» τους εμπλεκομένους διακρίνεται από έντονη συναισθηματική φόρτιση, αφού κάθε ιστορία δεν έχει «μαύρη» και «άσπρη» πλευρά, με το «καλό» και το «κακό» να μπλέκονται σε μια τολμηρή περιδίνηση που σας αναγκάζει να πάρετε δύσκολες για το στομάχι σας αποφάσεις. Οι διάλογοι και το voice acting του σκοτεινού μα σαγηνευτικού σεναρίου αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο για το νεότευκτο αυτό franchise, μιας και θεωρούμε βέβαιο πως οι δημιουργοί του θα επιστρέψουν στον κόσμο του.
Δισυπόστατο μα αδιαίρετο…
Το ζευγάρι του Red και της Antea λειτουργεί εξαιρετικά όχι μόνο σε επίπεδο αφήγησης της ιστορίας, αλλά και όσον αφορά στο σύστημα μάχης. O Red αναλαμβάνει με το σπαθί του και με το τουφέκι του να αμυνθεί απέναντι σε κάθε άνθρωπο ή τερατόμορφο πλάσμα, τη στιγμή που η Antea, ως φάντασμα, ξεκλειδώνει ένα επιπρόσθετο σετ επιλογών που αφορά στην αντιμετώπιση των πνευμάτων, αλλά και στην υπέρβαση εμποδίων που στον φυσικό κόσμο θα ήταν αδύνατη. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο χαρακτήρων γίνεται σε πραγματικό χρόνο με το πάτημα ενός κουμπιού και κάθε αναμέτρηση μπορεί να μην διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αλλά σίγουρα μένει στη μνήμη ως ευπρόσδεκτη πρόκληση. Το ζευγάρι των ηρώων προσθέτει ποικιλία στο gameplay μα τα ηθικά διλήμματα, που διατρέχουν τη ραχοκοκαλιά του παιχνιδιού και αφορούν στην τύχη της Antea, αναμφίβολα πρωταγωνιστούν. Η δράση σε καμία περίπτωση δεν επισκιάζει την πλοκή, η οποία παραμένει ο «σταρ» του παιχνιδιού, το «βραδύκαυστο» φιτίλι του και ο κύριος λόγος που θα σας κάνει να θέλετε να συνεχίσετε να εξερευνείτε τον ανοιχτό κόσμο, μα κυρίως τους «κλειστούς» ανθρώπους της New Eden. Σίγουρα, η εμπειρία της μάχης θα μπορούσε να είναι πιο «ραφιναρισμένη», ωστόσο το ακατέργαστο διαμάντι της «Don’t Nod» δεν παύει να αποζημιώνει αδιάκοπα όποιον παραδοθεί στην αριστοτεχνική του αφηγηματικότητα.