Atomic Heart
Μια εναλλακτική πραγματικότητα όπου η Σοβιετική Ένωση έχει εξελίξει πρωτόγνωρες τεχνολογικές καινοτομίες μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο μελετά ένα απολαυστικό FPS με στοιχεία role-playing και… νοσταλγικές επιρροές από Bioshock και Fallout.
Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του 1950 όπου η Σοβιετική Ένωση εκτός από τη νικηφόρα πορεία της στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο έχει να επιδείξει και μια άνευ προηγουμένου έκρηξη στην τεχνολογία και στην επιστήμη με πρωταγωνιστές τα πεδία της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης. Το σοβιετικό όνειρο που θέλει μια ιδανική κοινωνία με ένα κράτος που υπηρετεί κάθε ανάγκη των πολιτών του δεν αργεί να αμαυρωθεί από ένα περιστατικό βίας με θύτες τα ανεξέλεγκτα ρομπότ, μια απρόβλεπτη τροπή που αποκαλύπτει τις σκοτεινές πτυχές του συστήματος που κρύβεται κάτω από τη φαινομενική ευμάρεια και την τεχνολογική αναγέννηση. Σύμφωνα με την εναλλακτική πραγματικότητα που έχουν δημιουργήσει οι ευρηματικότατοι σεναριογράφοι του Atomic Heart, τα πάντα ξεκίνησαν το 1936, όταν ο καθηγητής Dmitry Sergeyevich Sechenov δημιουργεί το Polymer, ένα ιδιαίτερο πλαστικό υλικό με ικανότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Οι εντυπωσιακές χημικές του ιδιότητες αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό για τη Σοβιετική Ένωση, καθώς η αξιοποίησή τους οδήγησε στη δημιουργία μικρών και εύκολα διαχειρίσιμων αντιδραστήρων σύντηξης αλλά και στην ανάπτυξη του Brain Research Institute και την απογείωση της ρομποτικής. Το σύστημα Kollektiv που ενοποιεί όλες τις μονάδες τεχνητής νοημοσύνης κάτω από μια κοινή δικτυακή ομπρέλα επιτρέπει στις μηχανές να κατασκευάσουν μια αναδομημένη χώρα, με αξιοθαύμαστες πόλεις στη γη αλλά και στον ουρανό! Το πολυαναμενόμενο Kollektiv 2.0 update όμως του νευρωνικού δικτύου, αντί να παραδώσει ένα ακόμα πιο λαμπρό μέλλον, προκαλεί μια σφαγή, με αλλόφρονα ρομπότ να κατακρεουργούν κάθε άνθρωπο που βρίσκουν στο διάβα τους.
Το εφιαλτικό αυτό σκηνικό το βιώνουμε μέσα από τα μάτια του βετεράνου στρατιώτη των ειδικών δυνάμεων Sergey Alekseyevich Nechaev, γνωστού και ως πράκτορα P-3. Στο παρελθόν, όταν ο Nechaev έπεσε στο πεδίο της μάχης, ο Δρ Dmitry Sechenov ήταν αυτός που τον έφερε πίσω στη ζωή έπειτα από μια σειρά επεμβάσεων που πρόσθεσαν μοσχεύματα από το υλικό Polymer στο σώμα του, μετατρέποντάς τον στην απόλυτη πολεμική μηχανή. Παρέα με το… νοήμον γάντι του βιώνουν τις καταιγιστικές εξελίξεις επιχειρώντας να επιζήσουν και να ξετυλίξουν το νήμα του μυστηρίου με γερές δόσεις δράσης, σαρκαστικού χιούμορ και απολαυστικών διαλόγων… Δημιουργός του παιχνιδιού είναι η Mundfish, μια εταιρεία με έδρα την Κύπρο, ρωσικό DNA στην ιδρυτική ομάδα της και επενδυτές «βαριά» ονόματα του χώρου όπως Gaijin Entertainment, Gem Capital και Tencent.
Πολυσυλλεκτικό gameplay
Το Atomic Heart είναι ένα first person shooter (FPS) με τα απαραίτητα RPG στοιχεία που επιβάλλει η εποχή σε κάθε σύγχρονο τίτλο. Ταυτόχρονα, ενσωματώνει γνώριμες συνταγές δημοφιλών παιχνιδιών του παρελθόντος, όπως το γάντι «τηλεκίνησης» που μας επιτρέπει να έλκουμε και μετέπειτα να εκσφενδονίζουμε αντικείμενα. Οι ικανότητες του χαρακτήρα και τα όπλα είναι όλα αναβαθμίσιμα, ενώ συγκεντρώνοντας τα κατάλληλα υλικά και τις απαιτούμενες «συνταγές» μπορούμε να δημιουργήσουμε καινούργια «εργαλεία» εξόντωσης των κακόβουλων ρομπότ. Δύο από τις διαθέσιμες ξεκλειδωμένες «υπερφυσικές» ικανότητες μπορούν να χαρτογραφηθούν για άμεση πρόσβαση κατά τη διάρκεια της μάχης, με τους συνδυασμούς όλων των εναλλακτικών τρόπων επίθεσης να ενθαρρύνονται από το ίδιο το gameplay. Αρκετοί ενδιαφέροντες γρίφοι παρέα με platforming που δεν γίνεται εκνευριστικά τιμωρητικό συνθέτουν μια ευχάριστη ποικιλία που πλαισιώνει το αξιόλογο shooting κομμάτι. Στις ενστάσεις μας, θα καταγράψουμε μόνο την περιορισμένη ποικιλία εχθρών.
Σε ρυθμούς… εμβατηρίου
Το soundtrack διαδραματίζει έναν ξεχωριστό ρόλο στο παιχνίδι, κάνοντας περάσματα από κλασική μουσική και φολκλόρ ρωσικά κομμάτια μέχρι πιο σκληρά metal θέματα κατά τη διάρκεια των ανελέητων αναμετρήσεων. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού συστήνουν να θέσετε ως γλώσσα του voice acting τα ρωσικά, τη γλώσσα που ταιριάζει γάντι προφανώς με τη συνολική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Το δοκιμάσαμε σε PlayStation 5 όπου τόσο οι adaptive triggers και το haptic feedback όσο και ο 3D ήχος με τα πανέμορφα γραφικά μας βύθισαν για τα καλά σε ένα παρανοϊκό εναλλακτικό παρελθόν που το σοβιετικό ρετρό συναντά ένα εφιαλτικό μέλλον…