God of War
Γραφικά
Ηχος
Gameplay
Αντοχή στο χρόνο
Η σειρά παιχνιδιών «God of War» κυριαρχεί στην ιστορία του PlayStation από το 2005 (για PS2 τότε), χτίζοντας έκτοτε τον… μύθο της, με αλλεπάλληλες εξαιρετικές κυκλοφορίες. Από το 2013 και το «God of War: Ascension» για PS3 μεσολάβησε ένα remake για PS4 του «God of War III» το 2015 συντροφιά με αρκετά χρόνια ανυπομονησίας του ..
Summary 5.0 καλό

God of War

Η σειρά παιχνιδιών «God of War» κυριαρχεί στην ιστορία του PlayStation από το 2005 (για PS2 τότε), χτίζοντας έκτοτε τον… μύθο της, με αλλεπάλληλες εξαιρετικές κυκλοφορίες. Από το 2013 και το «God of War: Ascension» για PS3 μεσολάβησε ένα remake για PS4 του «God of War III» το 2015 συντροφιά με αρκετά χρόνια ανυπομονησίας του φανατικού κοινού του franchise. Η στιγμή έφτασε, τα τσεκούρια ακονίστηκαν και ο γενειοφόρος και ωριμότερος από ποτέ Κράτος έρχεται σε ρόλο… πατρικού προτύπου πια, στο πλευρό του γιού του. Εχοντας ολοκληρώσει τον κύκλο εκδίκησης απέναντι στους Θεούς του Ολύμπου, το «Φάντασμα της Σπάρτης» καλείται να διδάξει στο νεαρό Ατρέα πως θα χαλιναγωγήσει το τέρας που κρύβει κάθε ημίθεος μέσα του και πως θα ελέγξει την οργή του, προκειμένου να μην ακολουθήσει το αιματοβαμμένο και γεμάτο πόνο μονοπάτι του πατέρα του. Η Ελλάδα αποτελεί παρελθόν, καθώς ο Κράτος ζει πλέον στο βασίλειο των θεών και των τεράτων της Σκανδιναβίας. Δυστυχώς, όμως, η μοίρα δεν επιτρέπει στους απόμαχους ήρωες να σπαταλήσουν ανέμελα το εφάπαξ τους. Ο Κράτος δεν αργεί να μπλεχτεί σε νέες περιπέτειες και να ξεκινήσει παρέα με τον Ατρέα ένα επικό… road trip που δεν περιλαμβάνει απλά αναρίθμητες βάναυσες αναμετρήσεις, αλλά χτίζει μια ιδιαίτερη σχέση πατέρα-γιού, εξερευνώντας παράλληλα τα όρια της ανθρώπινης και της θεϊκής υπόστασής τους…

Τα λέει… τσεκουράτα

Μια νέα, τολμηρή κι αδιάκοπη αφήγηση που κρατά κλειδωμένη την κάμερα στον πρωταγωνιστή δίχως εμβόλιμες cutscenes και loading screens να διακόπτουν τη μυσταγωγία του gameplay, βυθίζει ακόμα περισσότερο τον παίκτη στον ατμοσφαιρικό κόσμο του «God of War». Τα δάση και τα χιονισμένα βουνά του βορρά είναι γεμάτα από σκληρές θεότητες και απόκοσμα πλάσματα, έτοιμα να αμφισβητήσουν τις ικανότητές σας για επιβίωση. Με την προοπτική τοποθετημένη πίσω από τον ήρωα και δίχως μακρινά πλάνα που μας αποξενώνουν από τον κεντρικό χαρακτήρα, η πλοκή μετατρέπεται σε έντονο βίωμα που δύσκολα θα ξεθωριάσει από τις gaming αναμνήσεις μας. Κάθε αντίπαλος έχει το δικό του τρόπο που αμύνεται και επιτίθεται, χρίζοντας ξεχωριστής προσέγγισης στην αντιμετώπισή του. Πολύτιμη θα αποδειχθεί η βοήθεια του τόξου σας και του πανίσχυρου τσεκουριού σας, του Leviathan. Το συγκεκριμένο όπλο παραπέμπει έντονα στο σφυρί του Θωρ, καθώς μπορείτε να το εκσφενδονίσετε σε μεγάλη απόσταση και να βρει μόνο του το δρόμο να επιστρέψει στο χέρι σας. Με τη βοήθειά του θα μπορέσετε να επιλύσετε ακόμα και γρίφους, καθώς οι αρετές του προσθέτουν μια νέα διάσταση στο gameplay. Και μιας και μιλάμε για gameplay, οφείλουμε να υπογραμμίσουμε πως το «God of War» δεν είναι σε καμία περίπτωση ακόμα ένα «hack’n’slash» παιχνίδι που χρησιμοποιείτε δυο-τρία κουμπιά για να κατακρεουργήσετε όποιον βρεθεί στο διάβα σας. Ο χειρισμός είναι πολυσύνθετος και πολυεπίπεδος, αξιοποιώντας μέχρι και το τελευταίο πλήκτρο του gamepad. Με έναν σχεδόν μαγικό τρόπο, ανατρέπει όλα όσα ξέραμε για τα παιχνίδια της σειράς, διατηρώντας ωστόσο σταθερό τον πυρήνα της φυσιογνωμίας της. Ο ίδιος ο «ενορχηστρωτής» της επιστροφής του «God of War» στις παιχνιδομηχανές της Sony, Cory Barlog, παρομοίωσε τον χειρισμό του παιχνιδιού με αυτόν του FIFA, στη λογική πως τα controls ανοίγουν μια ευρεία παλέτα δυνατοτήτων, μα καμία φάση δεν είναι ίδια με την προηγούμενη ούτε μπορούμε να προδικάσουμε πως θα εξελιχθεί κάθε μας επιλογή. Κάποιες ευπρόσδεκτες role-playing πινελιές και μια πιο… σκεπτόμενη προσέγγιση της δράσης αφήνουν ευτυχώς στο παρελθόν σκηνές που ο Κράτος χοροπηδούσε αριστερά-δεξιά ανάμεσα σε ορδές δεκάδων εχθρών. Η δράση παραμένει καθηλωτική μα εγκαταλείπει τον ελαφρώς ρηχό arcade χαρακτήρα προς τέρψη μιας πιο μεστής και απολαυστικής αναθεώρησης του gameplay. Τελικά, φαίνεται πως η κρίση μέσης ηλικίας του πρωταγωνιστή βγαίνει σε καλό! Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι στιγμές που θα κληθείτε να κάνετε επιλογές, να πάρετε κομβικές αποφάσεις και να καθορίσετε πως θα… αναθρέψετε τον γιό σας. Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα παιχνίδι σχεδόν διπλάσιο σε μέγεθος από ότι μας είχε συνηθίσει στις προηγούμενες κυκλοφορίες του, με πολυάριθμα sidequests να διατηρούν το ενδιαφέρον ζωντανό για περίπου 35 ώρες παιχνιδιού. Για την τεχνική αρτιότητα των γραφικών και του ήχου δεν χρειάζεται να αναφερθούμε ιδιαίτερα, το άριστα τα λέει όλα. Πλάσματα που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από τον «Λαβύρινθο του Πάνα» του Guillermo del Toro, τοποθεσίες που σε ρουφούν στην ατμόσφαιρά τους και εφέ που κάνουν καρδιές να χτυπούν ταχύτερα δημιουργούν ένα οπτικοακουστικό μεγαλείο, δύσκολα συγκρίσιμο με οτιδήποτε άλλο έχουμε ζήσει στο παρελθόν.

Ο Kratos γίνεται… Κράτος

H Sony απαντά με τον πιο εμφατικό τρόπο στις εταιρείες που πιπιλούν την καραμέλα «η Ελλάδα είναι μικρή αγορά», εξελληνίζοντας πλήρως ακόμα ένα παιχνίδι της, το νέο «God of War», δείγμα σεβασμού στο φανατικό της κοινό στη χώρα μας. Συνολικά, χρειάστηκαν περισσότερες από 900 ώρες για τη μεταγλώττιση αυτού του ξεχωριστού δημιουργήματος των Sony Santa Monica Studios σε ένα διάστημα που διήρκησε περίπου 4 μήνες, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2017 μέχρι και Ιανουάριο του 2018 με την ολοκλήρωση των ηχογραφήσεων. Επίσης, στο project ενεπλάκησαν 35 άτομα στο σύνολο, μεταξύ αυτών 22 ηθοποιοί που συμμετείχαν σε πολύωρες ηχογραφήσεις για να δανείσουν τις φωνές τους στους χαρακτήρες του παιχνιδιού, υπό τις οδηγίες του σκηνοθέτη, Γιάννη Κατσαρού και μίας έμπειρης ομάδας τεχνικών ήχου και μεταφραστών. Η επιλογή της «φωνής» του Kratos κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν, καθώς οι μπάσες φωνές με μεγάλο βάθος που θα αποδώσουν το συναισθηματικό υπόβαθρο του «κεντρικού» χαρακτήρα σπανίζουν. Ωστόσο, η φωνή του Δημήτρη Χαβρέ είχε όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να ταιριάξει ακριβώς και να αποδώσει τον ήρωα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε ολόκληρο το φάσμα συναισθημάτων του. Από την πρώτη στιγμή φάνηκε ότι το αποτέλεσμα θα ήταν παραπάνω από εξαιρετικό, με τους πιστούς φίλους του God of War να εκφράζουν την ικανοποίησή τους. Εκτός βέβαια από τον Δημήτρη Χαβρέ, ένα πολυάριθμο cast ταλαντούχων ηθοποιών χρειάστηκε να συμμετάσχει για την καθολική μεταγλώττιση του παιχνιδιού. Ενδεικτικά αναφέρονται επίσης και οι ηθοποιοί στους βασικούς ρόλους: Παναγιώτης Αποστολόπουλος (Atreus), Ακίνδυνος Γκίκας (Baldur), Χρήστος Θάνος (Brok), Αγγελική Δημητρακοπούλου (Freya), Τηλέμαχος Κρεβάικας (Mimir), Δημήτρης Παπαδάτος (Sindri), Χρήστος Πίτσας (Magni) και ο Γιάννης Υφαντής (Modi). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ελληνες φίλοι του God of War θα έχουν και την επιλογή της αγγλική γλώσσας με ελληνικούς υπότιτλους και θα απολαύσουν ένα πλήρως μεταφρασμένο στα ελληνικά μενού του παιχνιδιού.

Το επιμύθιο

Το «God of War» είναι ένας τίτλος που σε πολλούς από εμάς μας συστήθηκε όσο ήμασταν γιοί, μεγάλωσε μαζί μας και πλέον μας ξανασυναντά ως πατέρες, γεγονός που χρωματίζει ιδιαίτερα το παράλληλο ταξίδι του πρωταγωνιστή του στη συνείδησή μας. Μέσα από τις φρενήρεις μάχες, τους αδυσώπητους διαμελισμούς και τον ακραία βίαιο χαρακτήρα του παιχνιδιού, συχνά-πυκνά ξεπηδά ένα χαμόγελο που αντανακλά πώς το αγαπημένο μας hobby, το gaming, έχει ωριμάσει μαζί μας όλα αυτά τα χρόνια. Κι αν κρίνουμε από το φετινό «God of War», η εμπειρία οδηγεί σε αριστουργήματα!

Μετά το ελληνικό «brain drain» και ο Κράτος μεταναστεύει στο εξωτερικό, σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στη σκανδιναβική μυθολογία ανάλογο του θρυλικού παρελθόντος του!
  • GOWPS4_Screen_HuldraSindri01_E32017_1497328551.jpg
  • GOWPS4_Screen_Peak_SIEE_E32017_1497328553.jpg
  • GOWPS4_Screen_StoneMason01_E32017_1497328558.jpg
  • GOWPS4_Screen_Combat_SIEE_E32017_1497328547.jpg
  • GOWPS4_Screen_HuldraBrokIntro01_E32017_1497328549.jpg
  • GOWPS4_Screen_SerpentReveal02_E32017_1497328554.jpg

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

H Quantic Dream, μας είναι γνωστή από τα «Fahrenheit», «Heavy Rain» και «Beyond: Two Souls», παιχνίδια που άφησαν το στίγμα τους στη βιομηχανία του gaming λόγω του ιδιαίτερου τρόπου με τον οποίο αφηγούνται μία πολυδιάστατη καλογραμμένη ιστορία, παραχωρώντας συχνά τη… συγγραφική πένα στο χέρι του...

ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ